نشست مجازی روسای مراکز و دفاتر استانی با مدیرعامل جدید ایرنا

اولین نشست مجازی «حسین جابری انصاری» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در روزهای آغازین انتصابش با روسای مراکز و دفاتر استانی ایرنا و مدیران مناطق تحت عنوان "مساله شناسی" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ابتدای این نشست پنج ساعته به بیان نکاتی کوتاه در مورد اهداف سازمانی و اجرای برنامه‌های تحولی پرداخت و تداوم و تغییر را به عنوان دو عنصر اصلی مدیریتی عنوان کرد تا در این راستا میراث گذشته تحت عنوان برنامه‌های مثبت؛ تداوم یابد و چنانچه برنامه‌ای در اثر بحران‌های مالی، سیاسی و مدیریتی آسیب زا بوده، مسیر تغییر را در پیش گیرد.

«حسین جابری‌انصاری» بار دیگر به شعار "ایرنا رسانه ای در تراز ملی" اشاره کرد تا این شعار به عنوان راهنما در بستر مفهوم تغییر و تحول مورد توجه همکاران در صف و ستاد باشد.

ضرورت تدوین نظام مسائل

به گفته وی برای رسیدن به نقطه مطلوب به "نظام مسائل" نیاز است، براین اساس باید برنامه درست مبتنی بر مساله شناسی ایجاد شود همان طور که منطق عقلانی و مدیریتی این را می گوید.

جابری انصاری از مهم ترین مزیت‌های نسبی ایرنا را شبکه گسترده استانی، شهرستانی و محلی دانست که در کنار کثرت رسانه‌ها در سطح وزارتخانه و جریان‌های سیاسی، ایرنا را تبدیل به برند کرده که باید این گوهر کمیاب و ارزشمند با تثبیت برنامه های خوب و سازنده ارتقا یابد.

در ادامه، روسای ۳۱ مرکز استانی و ۲۳ دفتر ایرنا در بستر مجازی به بیان مسائل، مشکلات و ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداختند.

مجموعه مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی روسای استانی 

ضرورت پیگیری بیمه سخت و زیان آور بودن خبرنگاران ایرنا، تامین بودجه و نیروی انسانی برای نگهداری ساختمان‌ها و تجهیزات ایرنا، جبران کمبود نیروی خبری حرفه ای، تحقق مدیریتی شایسته سالار با نگاه عدالت محورانه و اخلاق مداری،روزآمدی دوره های آموزشی، ساماندهی عکاسان استانها،  انجام آمایش سرزمینی و حفظ توازن در بکارگیری نیروها، بازگشایی دفاتر خارجی ایرنا،  ضرورت اعتماد به مدیران استانی و تفویض اختیار به آن ها مهم ترین مشکل و خواسته هایی بود که روسای مراکز و دفاتر اشاره کردند.

نشست مجازی روسای مراکز و دفاتر استانی با مدیرعامل جدید ایرنا

 تعیین تکلیف شدن جایگاه ایرنا در سیستم حاکمیت، نبود ردیف بودجه در استانداری‌ها، ضرورت تغییر اساسنامه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تحقق اضافه شدن زبان کردی به سایر زبانهای ایرنا از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست اشاره شد.

ارائه گزارش عملکرد اداره کل استان ها

مدیرکل اداره کل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در پایان این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل، به راه اندازی مناطق پنجگانه خبری در استان ها با هدف تعامل بیشتر با روسای مراکز و دفاتر، تفویض اختیار، ارسال دستورالعمل های سازمان با سرعت بیشتر و حمایت و هدایت بیشتر از مراکز اشاره کرد.

«محسن بهاروند» برگزاری نشست سراسری مراکز و دفاتر ایرنا در شهریورماه سال گذشته، راه اندازی شیفت شب، تدوین و چاپ بولتن از سفرهای شهید رئیسی و پزشکیان، میزبانی از ۹۰۰ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در مراکز و دفاتر استانی، رونق تولیدات چند رسانه‌ای، اتصال ۲۰ مرکز به شبکه فیبر نوری، اجرای طرح حق مسئولیت به روسای استانی را از اقدامات این اداره کل برشمرد.

یگانه شدن صدای دولت و ملت 

جابری انصاری در پاسخ به پرسش یکی از روسا  مبنی بر اینکه آیا ما خبرگزاری دولت هستیم یا ملت؟ ایرنا را خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی دانست که باید ترازش را تثبیت کند؛ رسانه‌ای در خدمت نظام و حاکمیت از راه شنیدن صدای مردم باشد که لازمه آن یگانه شدن صدای دولت و ملت است زیرا این دوگانه کاذب است و باعث از بین رفتن فرصت های ملی می‌شود. 

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین به موضوع تمرکزگرایی و تمرکز زدایی  اشاره کرد که باید به نقطه تعادل بین این دو رسید و باید از افراط و تفریط پرهیز شود تا به سیستم مدیریتی خدشه ای وارد نشود.

بیمه سخت و زیان آور بودن خبرنگاران ایرنا پیگیری می‌شود

جابری انصاری بیمه خبرنگاری و سخت و زیان آور بودن را یک مساله اولویت دار عنوان کرد و در عین حال تصریح کرد: اقتضائات خبرنگاری و کارمندی را نمی توان با هم داشت، باید با فرمول منطقی به مصلحت اندیشی برسیم. بررسی این مساله از اولویت هاست. 

وی موضوع کمبود نیروی انسانی و اختصاص ردیف بودجه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  را نیازمند بررسی بر اساس نیازسنجی سازمان دانست تا عیوب موجود بررسی و به یک جمع بندی علمی رسیده شود.

نشست مجازی روسای مراکز و دفاتر استانی با مدیرعامل جدید ایرنا

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی  همچنین به موضوع تشکیل گروه بحران اشاره کرد؛ اینکه در دهه های  ۶۰ و ۷۰ چنین گروهی در ایرنا فعال بود بنابراین ضروری است که نظامنامه و چارچوب آن به روز شود. 

ضرورت تدوین برنامه های ۹۰ سالگی ایرنا 

جابری انصاری به تحقق اجتناب از برخوردهای سلیقه ای در مدیریت تاکید کرد و گفت: باید هر تصمیمی تابع نظامات مشخص و دستورالعمل صریح و شفاف باشد. 

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین در پایان به مساله ۹۰ سالگی ایرنا اشاره کرد و از همکاران صف و ستاد خواست تا ایده های خود برای تدوین برنامه های ۹۰ سالگی ایرنا را به فوریت ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.